Реформування системи освіти відбувається в складних соціокультурних умовах та в ситуації загострення негативних явищ в учнівському середовищі Останніми роками визнано поширення в освітній практиці такого явища, як шкільний булінг.
За результатами дослідження ЮНІСЕФ в Україні, у 2017 році 67% дітей у віці від 11 до 17 років стикалися з випадками цькування у школі. Психологічне і фізичне залякування, свідоме переслідування, жорстоке ставлення одних дітей до інших є поширеним явищем у світі, для подолання якого кожна країна обирає свій власний шлях. За даними психологічної служби системи освіти в 2017 році в українських школах було більш 100 тисяч звернень до психологів дітей, батьків, вчителів щодо проявів булінгу .
26 жовтня 2018 року в Київському університеті імені Бориса Грінченка відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Цькування у шкільних колективах (булінг): політики і практики запобігання та подолання». Співорганізатори заходу стали: Міністерство освіти і науки України; Посольство Литовської Республіки в Україні; Проект «Офіс освітніх реформ в Україні»; Центр дітей і молоді (Литовська Республіка). На неї були запрошені науковці, міжнародні (Литва, Фінляндія, Швеція) та вітчизняні експерти, психологи навчальних закладів, громадські діячі. Запрошення отримала Василенко О.Є., практичний психолог КЗ НВК Якимівська гімназія.
Конференція складалась з 4 сесій.
Під час першої сесії учасники ознайомилися з політиками та підходами до запобігання та подолання цькування у шкільних колективах.
Під час другої сесії були презентовані кращі зарубіжні практики запобігання та подолання цькування у шкільних колективах Литви, Фінляндії,Швеції . Завершилася друга сесія інтерактивним опитуванням учасників конференції щодо актуальних проблем цькування у шкільних колективах.
Під час третьої сесії учасникам конференції були представлені презентації кращих вітчизняних практик (презентації проектів учнів середньої школи № 16 м. Києва та проекта Міністерства юстиції України «Я маю право.Зупинимо боулінг разом»).
Завершила конференцію четверта сесія «Відповіді на запитання», під час якої учасники конференції змогли задати запитання українським та міжнародним експертам щодо проблеми цькування у шкільних колективах.
18 грудня 2018 р. Верховна Рада прийняла закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу » , яким визначено поняття булінгу, шляхи протидії цьому явищу. захисту прав дітей,а також інших осіб, які працюють у закладах освіти.
10 січня 2018 р. в КЗ « НВК»Якимівська гімназія » пройшов психолого-педагогічний семінар «Насильство та булінг в освітньому середовищі: запобігання та подолання негативного явища».
Педагоги ознайомилися з матеріалами Міжнародної науково- практичної конференції, обговорили кращий світовий та вітчизняний досвід, шукали шляхи профілактики та подолання цькування в шкільному середовищі. Швидка реакція вчителів, батьків на булінг повертає дітям відчуття безпеки та захищеності,демонструє, що насилля є неприйнятним .
Вчителі вважають,що для того ,щоб унеможливити насильство та створити безпечне освітнє середовище,кожен учасник освітнього процесу повинен мати уявлення не тільки про те,що вважається насильством,але й про те, як мінімізувати ризики та небезпеки,і в результаті,створити умови для внутрішньої безпеки та безпеки референтного довкілля. А це стає можливим лише завдяки спільній цілеспрямованій діяльності педагогів,учнів, батьків.