“Учитель як фахівець живе доти, доки вчиться!”
К.Ушинський
27 – 28 грудня 2019 року в КЗ НВК “Якимівська гімназія” відбувся практичний семінар методичного об’єднання вчителів початкової школи на тему: “Методична майстерня педагога Нової Української школи”, під керівництвом заступника директора Глушко Н.М, яка опікується початковою ланкою.
До роботи в семінарі були залучені вчителі англійської мови, інформатики та адміністрація навчального закладу.
Мета методичної майстерні: обмінятися досвідом впровадження НУШ у 1 та 2 класах, підвищити професійну компетентність педагогічних працівників у використанні нових форм і методів організації освітнього процесу, підготуватись до запровадження НУШ в інших класах, підтримати педагогічні пошуки, творчу ініціативу вчителів, сприяти розвитку дружнього, креативного, працездатного колективу.
Учасниками цього семінару була представлена насичена програма: теоретична та практична частина.
З доповіддю на тему “Особливості впровадження Концепції НУШ” виступила заступник директора – Глушко Н.М. Вона зауважила, що під час організації освітнього процесу необхідно :
- змінювати роль педагога, як керівника освітнього процесу (учень є активним співавтором уроку);
- надавати перевагу дослідницьким та активним формам роботи;
- опанувати продуктивні способи діяльності;
- максимально використовувати особистий досвід учня;
- розвивати критичне мислення;
- формувати мотивацію до навчання.
Новий зміст освіти НУШ, заснований на формуванні компетентностей, потрібних для успішної самореалізації в суспільстві. З темою «Особливості формування ключових компетентностей у початковій школі» виступила вчитель вищої категорії, старший вчитель – Кратюк С.М., яка другий рік працює за програмою «Інтелект України».
Педагогіка повинна ґрунтуватись на партнерстві між учнем, учителем і батьками. На тему: «Педагогіка партнерства, як необхідна умова запровадження НУШ» виступила вчитель вищої категорії Шишкарьова О.Б, яка третій рік працює за програмою «Інтелект України».
Утілюючи ідеї педагогіки партнерства, вчителю необхідно використовувати в своїй роботі не стандартні методи організації освітнього процесу, будувати навчання і виховання, таким чином, щоб дитина була постійно залучена до спільної діяльності . Тому ці питання були винесені на практичну частину педагогічної майстерні.
Майстерно презентувала та провела майстер-клас на тему “Ранкова зустріч “ заступник директора Глушко Н.М, що сприяло створенню позитивного настрою в усіх учасників семінару.
Зачарували всіх оточуючих майстер-класу вчителів початкової школи, Урбан О.О. на тему “LEGO”, Ободовської О.О. на тему “Лепбук , Федчак К. В. “Ромашка Блума ”. Під час проведення даних майстер класів усі учасники перенеслись у ролі учнів НУШ.
Сподобались майстер-класи Довженко М.А. на тему: «Кубання», Осовської О.О. на тему: «Шість капелюхів мислення», виступ вихователя гпд Новоселецької О.В. на тему : «Щоденні три».
Продовжила роботу майстерні Шишкарьова О.Б., яка презентувала створення інтелект-карти та залучила колег до її створення.
Під час практичної частини семінару Кратюк С.А. ознайомила колег з її стратегією «Сітка Ельвермана».
На ранньому етапі навчання дітей іноземної мови одним із основних завдань вчителя – зробити цей предмет цікавим і улюбленим. Вчителі іноземної мови Мірошніченко Н.Є та Клементар О.О зазначили, що необхідно використовувати на уроках різноманітні ігри, змагання, наочний матеріал…
Директор школи Вагеник Н.А. підвела підсумок роботи педагогічної майстерні, зазначивши актуальність обраних тем, успіхи і виклики, впровадження НУШ.
Також відзначила успіхи впровадження НУШ вчителями 1 та 2-х класів. Високий рівень володіння сучасними методами НУШ вчителем 1-А класу Довженко М.А та сприятливе психологічне середовище, створене Урбан О.О були відзначені під час супервізії. Хочеться відзначити і сучасне освітнє середовище, створене вчителем 2-А класу Кратюк С.А.
Дуже приємно, що всі, хто брав учать, відчували інтерес, задоволення, емоційний заряд та високо оцінили організаційну та змістовну якість роботи майстерні.
Заступник директора з НВР
Н.М Глушко