Прийом учнів до 1-го класу, рекомендації щодо адаптації учнів 1-го класу, шкільний фонд
Вітаємо наших першокласників!

Наказ про зарахування учнів
до 1 класу КЗ «НВК «Якимівська гімназія»
Як перевірити чи готова Ваша дитина до школи?
Які тести і методики зазвичай використовуються психологами, приймальною комісією при вступі до школи? За допомогою спостереження і тестів можна оцінити рівень «зрілості» дитини. Тести проводяться не всі відразу, в різний час, коли у дитини гарний настрій. Не обов’язково проводити всі запропоновані тести, виберіть кілька.
Чи готова дитина до школи?
Як дізнатися самостійно, без допомоги фахівця, чи готова дитина до школи? Які тести і методики зазвичай використовуються психологами, приймальною комісією при вступі до школи?
Тест "Знайди відмінності"
Виявляє рівень розвитку спостережливості.
Приготуйте два однакових малюнка, що відрізняються один від одного 5 -10 деталями (такі завдання зустрічаються в дитячих журналах, в розвиваючих книгах-прописах).
Дитина розглядає малюнки1-2 хвилини, потім розповідає про знайдені нею відмінності.
Тест "Десять слів"
Допомогає вивчити довільне запам’ятовування і слухову пам’ять, а також стійкість уваги та вміння концентруватися.
Підготуйте набір односкладових або двоскладових слів, не пов’язаних між собою за змістом. Наприклад: стіл, калина, крейда, рука, слон, парк, хвіртка, вікно, бак, собака.
Умова проведення тесту — повна тиша.
На початку скажіть: «Зараз я хочу перевірити, як ти вмієш запам’ятовувати слова. Я буду говорити слова, а ти слухай уважно і постарайся їх запам’ятати. Коли закінчу, повториш стільки слів, скільки запам’ятаєш в будь-якому порядку».
Всього проводиться 5 пред’явлень слів, тобто після першого перерахування і повтору дитиною запам’ятованих слів, Ви знову вимовляєте ті ж 10 слів: «Зараз я повторю слова ще раз. Ти знову спробуй запам’ятати їх і повторити ті, які запам’ятав. Називай і ті слова, які говорив минулого разу, і нові, які запам’ятаєш».
Перед п’ятим пред’явленням скажіть: «Зараз я назву слова в останній раз, а ти постарайся запам’ятати побільше».
Крім інструкції ви не повинні більше нічого говорити, можна лише підбадьорювати.
Хороший результат, коли після першого пред’явлення дитина відтворює 5-6 слів, після п’ятого — 8-10 (для старшого дошкільного віку)
Тест "Четвертий - зайвий"
Допомогає виявити уміння узагальнювати, логічне, образне мислення.
Для дітей старшого дошкільного віку можна використовувати і малюнки, і словесний ряд.
Важливо не тільки те, що дитина вибере зайве, але і як вона пояснить свій вибір.
Підготуйте картинки або слова, наприклад:
- зображення білого гриба, підберезовика, квітки і мухомора;
- каструля, чашка, ложка, шафа;
- стіл, стілець, ліжко, лялька.
Можливі словесні варіанти:
- собака, вітер, смерч, ураган;
- сміливий, хоробрий, рішучий, злий;
- сміятися, сидіти, хмуритися, плакати;
- молоко, сир, сало, кисле;
- крейда, ручка, сад, олівець;
- щеня, кошеня, кінь, порося;
- тапочки, туфлі, шкарпетки, черевики, т.д.
Якщо використовувати цю методику як розвиваючу, можна починати з 3-5 малюнків або слів, поступово ускладнюючи логічний ряд, щоб було декілька правильних варіантів відповіді, наприклад: кішка, лев, собака — зайвими може бути і собака (не з родини котячих), і лев (не домашня тварина).
Тест "Класифікація"
Дослідження логічного мислення.
Підготуйте набір карток, що включають в себе різні групи: одяг, посуд, іграшки, меблі, домашні та дикі тварини, їжа, т.д.
Дитині пропонується розкласти картки (попередньо перемішані) по групам, далі надається повна свобода. Після виконання дитина повинна пояснити, чому вона розклала картки саме так (часто діти складають разом тварин або зображення кухонних меблів і посуду, або одяг і взуття, в такому випадку запропонуйте розділити ці картки)
Тест "Складання розповіді по малюнкам"
Часто використовується психологами для виявлення рівня розвитку мовлення, логічного мислення.
Підберіть малюнки із серії «історії-комікси», розріжте їх. Для старшого дошкільного віку досить 4-5 малюнків, об’єднаних одним сюжетом.
Малюнки перемішуються і пропонуються дитині: «Якщо розташувати ці малюнки по порядку, вийде історія, а щоб правильно розкласти, потрібно здогадатися, що було на початку, що в кінці, а що-в середині.» Нагадайте, що розкладати потрібно зліва направо, по порядком, поруч, в довгу смужку.
Молодший шкільний вік
важливий етап життєвого шляху дитини
Початок навчання дитини в першому класі – складний і відповідальний етап, який потребує від батьків найбільшої уваги
Адаптація учнів
Методичні рекомендації щодо адаптації учнів 1-го класу до шкільного навчання для вчителів, батьків

- Вступ до школи і молодший шкільний вік є важливим етапом життєвого шляху дитини. Оскільки школа – це не лише навчальний процес, а й важлива площина життя зростаючої особистості, людям, які працюють з першокласниками, важливо мати уявлення не лише про систему знань, умінь та навичок, з якими діти прийшли до школи, а й про їхні очікування, бажання, наміри, переваги, уявлення про самих себе та своє місце серед інших.
- Початок навчання дитини в першому класі – складний і відповідальний етап. Адже дуже багато змін відбувається. Це не тільки нові умови життя та діяльності, це й нові контакти, нові стосунки, нові обов’язки.
- До важливих змін, які притаманні молодшому школяреві, можна віднести зміни, що пов’язані з характером його спілкування з оточуючими людьми. Центральною фігурою стає вчитель, який виступає авторитетом, арбітром, постачальником нової інформації. Дедалі більшого значення в житті учня початкової школи набувають однолітки.
- Змінюється соціальна позиція: був просто дитиною, тепер став учнем. Змінюється соціальний інститут навчання і виховання: не садочок чи бабуся, а школа, де навчальна діяльність стає провідною, обов’язковою, соціально значущою та оцінюваною, такою, що розширює права та обов’язки дитини, її взаємостосунки з навколишнім середовищем. Змінюється все життя дитини: усе підпорядковується навчанню, школі, шкільним справам.
- Адаптація – процес і результат зникнення напруження. Пристосування дитини до школи відбувається не одразу. Не день і не тиждень потрібно для того, щоб призвичаїтися до школи по-справжньому. Це досить тривалий процес, який пов’язаний зі значним напруженням усіх систем організму. Лише через 5-7 тижнів поступово підвищуються та стають більш стійкими показники працездатності, у дитини спадає напруга та тривожність.
- Діти, яким важче пристосуватися до школи, потребують особливої уваги та індивідуальної підтримки як з боку вчителя, так і з боку психолога, який здійснює психологічний супровід цього процесу.
Як допомогти дитині адаптуватися до школи?
Психолог Світлана Ройз у програмі «Сніданок з 1+1» радить батькам у цей період бути особливо уважними та турботливими до малечі. І не вимагати від дітей одразу відмінних оцінок»
Адаптація учнів до шкільного життя
Корисні поради
Корисні ресурси
Виховання дітей — це вічна проблема, що стоїть перед батьками. Сучасні діти потребують сучасного виховання. Важливі аспекти сучасного виховання, безпечне користування ресурсами Інтернет, нові методи вирішення виховних питань та багато корисної інформації для батьків в онлайні!
Синдром струшеної дитини
Під час карантинних обмежень зростає рівень стресу, особливо серед батьків новонароджених дітей. Це підвищує ризик вчинення насильства над дітьми. Проведене опитування серед батьків показало, що 5% батьків струшують свою дитину з метою її заспокоєння і взагалі не мають інформації про шкідливим вплив таких дій. Таке явище як «Синдром струшеної дитини» є фізичним та психологічним насильством щодо неї та призводить до ушкодження мозку, а в деяких випадках — має летальні наслідки.
Щороку Американська академія педіатрії виявляє близько 1300 випадків синдрому струшеної дитини. 80% дітей залишаються з інвалідністю на все життя, а 20% — помирає. В Україні відсутня офіційна статистика щодо кількості випадків струшування дітей та заподіяних внаслідок цього травм. Хоча на теренах нашої країни це теж дуже поширене явище.