Проект "Інтелект України"

Науково-педагогічний проект “ІнтелектУкраїни” реалізується на базі НВК “Якимівська гімназія” з 1 вересня 2017-2018 навчального року

Інтелект – один із найдорожчих ресурсів. Щоб пересвідчитися, наскільки цінним у сучасному світі є інтелект, варто переглянути інформацію про галузі економіки, що найбільш динамічно розвиваються: телекомунікації та Інтернет-проекти, фінансова галузь, високотехнологічне виробництво і ринок програмних продуктів.

В Україні розуміють необхідність виховувати інтелектуальну еліту нації.  Дуже приємно, що це розуміють і у нашому районі. Над проблемою виявлення та виховання обдарованих дітей та молоді працювали вітчизняні вчені, є різні підходи до цього питання. Зокрема, певний час були популярними ідеї раннього розвитку, коли матеріал подається дитині в більш ранньому віці та в більших об’ємах.

В 2006 році команда провідних вчених Харкова на чолі з доктором педагогічних наук Гавриш І.В. запропонували до впровадження власну концепцію виявлення, виховання й навчання обдарованих дітей, яка розроблена на основі як власних напрацювань, так і передових і найбільш ефективних відповідних методик.

Особливості проекту

Сутність проекту полягає не в насиченні дитини поглибленими знаннями, а у набутті нею, перш за все, необхідних навичок роботи з інформацією, аналізу, гнучкого творчого мислення, самоконтролю та самооцінки, швидких реакцій…

Суть проекту

Полягає у набутті дитиною необхідних навичок

Програма проекту

Враховує вікові особливості учнів, збільшує інтерес до навчання

Посилення міжпредметних зв'язків

Завдяки між предметним зв’язкам, засобам наочності та відеоматеріалам, об’єкт вивчення стає більш цікавим

Сутність проекту полягає не в насиченні дитини поглибленими знаннями, а у набутті нею, перш за все, необхідних навичок роботи з інформацією, аналізу, гнучкого творчого мислення, самоконтролю та самооцінки, швидких реакцій,раціональної організації навчальної праці; розвитку пізнавальних процесів — сприйняття, пам’яті, мислення, уяви й уваги; розвитку якостей особистості школяра — цілеспрямованості, працелюбності, організованості, охайності, наполегливості, волі.

Програма розроблялася таким чином, щоб врахувати вікові особливості учнів, не лише зберегти, а й збільшити їх інтерес до навчання. Завдяки між предметним зв’язкам, засобам наочності та відеоматеріалам, об’єкт вивчення стає більш зрозумілим та цікавим. Для прикладу, якщо на уроці “Читання” діти вивчали оповідання про соловейка, то на уроці “Я і Україна” вони дізнаються про класову та видову приналежність цього птаха, спосіб життя, проглядають відео фрагмент з соловейком, чують його спів.

Додатково до загальношкільних предметів, програма яких спеціально адаптована, введені нові: “Навчаємося разом”, на якому діти розвивають пам’ять за спеціальними методиками, вчаться працювати з інформацією, та предмет “Еврика”, на якому учні розвивають творчі, винахідницькі якості, кмітливість, працюють над рішенням складних задач. Завдяки тому, що під час розробки й апробації програми проект мав медико-психолого-психіатричний супровід провідних вчених Інституту здоров’я школярів та підлітків Академії медичних наук України, вдалося побудувати програму так, щоб зберігати оптимальний баланс психофізичного стану дитини, не допускаючи, з одного боку, нервового перезбудження, а з іншого – втоми, втрати цікавості. Крім обов’язкових уроків фізичної культури, кілька разів впродовж кожного уроку учні беруть участь в музичних паузах з елементами фізичних вправ і танцювальних рухів, роблять вправи для очей, застосовують релаксуючі елементи.

За результатами, які демонструють учні проектних класів, Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України навчально-педагогічний проект “ІнтелектУкраїни” рекомендовано до подальшого впровадження. Цього року наш навчальний заклад теж вирішив приєднатися до проекту. За підтримки райдержадміністрації було придбано необхідне обладнання, а саме телевізор та ноутбук, проведено співбесіду з майбутніми першокласниками, вчителька Шишкарьова О.Б. пройшла курсову перепідготовку та отримала відповідний сертифікат.

Особливості проекту

У межах проекту учні  навчаються за спеціально розробленими навчальним планом і навчальними програмами, які дозволяють підвищити якість навчання

У межах проекту учні  навчаються за спеціально розробленими навчальним планом і навчальними програмами, які дозволяють:

  • Розвинути математичні здібності дітей, створити передумови для успішного засвоєння шкільного курсу математики, успішної участі в олімпіадах з математики.
  • Сформувати навички раціонального читання, створивши передумови для успішного засвоєння предметів гуманітарного циклу.
  • Вільно спілкуватися іноземними мовами (англійська мова вивчається на поглибленому рівні за програмою спеціалізованої школи).
  • Сформувати первинні уявлення про фізичні, хімічні, біологічні об’єкти, створивши передумови для як найкращого засвоєння хімії, біології, фізики, успішної участі в олімпіадах з цих навчальних предметів (навчальні предмети «Я і Україна», «Еврика»).
  • Сформувати компетентність «Умій вчитися», розвинути пізнавальні процеси дітей, створивши передумови для успішного навчання дитини (предмет «Навчаймося разом»)

Науково-педагогічний проект “ІнтелектУкраїни” реалізується на базі державних програм з різних навчальних дисциплін. Проект забеспечено навчально-методичним комплексом (підручники – зошити з друкованою основою – посібники для вчителя), забезпечений комп’ютерною підтримкою (аудіо-, відеозаписами).  Учні початкових класів, які працюють за проектом, мають високий рівень мотивації до навчання, вміють працювати з інформацією і ми впевнені, що участь у даному проекті дозволить підвищити якість навчання та відкриє нові можливості для школярів Якимівського району.